grafische vormgeving

Bedrijfslogo maken

Online vindbaarheid

Gebruiksvriendelijk voor iedereen

Met de juiste content

Bedrijfslogo ontwerpen

Het is algemeen bekend dat de eerste indruk cruciaal is. Het bedrijfslogo is één van de eerste dingen die potentiële klanten van je bedrijf zien! Een groot deel van de identiteit van je bedrijf wordt al gevormd door het bedrijfslogo.

Het is dan ook van belang dat je bedrijf een logo heeft wat duurzaam is. Een logo moet voor langere tijd mee kunnen gaan. Het moet één keer ontworpen zijn en vervolgens decennia meegaan. Wanneer een bedrijfslogo de tand des tijds niet kan doorstaan en moet worden vervangen of aangepast, dan kunnen consumenten die vertrouwd zijn met het merk hun band je bedrijf verliezen.

Andere aspecten van een goed logo is dat ze simpel zijn. Wanneer een logo complex in elkaar steekt zal het minder snel onthouden worden. Ook de originaliteit is erg belangrijk. Zo is het logo van Nike heel erg herkenbaar en is het zelfs niet langer nodig om de brandnaam bij de producten te zetten. Iedereen heeft een directe associatie bij het logo.

Ook moet het logo gebruiksvriendelijk zijn voor je verschillende uitingen. Wil je het logo bijvoorbeeld op kleding of folders laten drukken? Of online verwerken in foto’s? Op basis van de toepassingen die je met het logo voor ogen hebt kan je het design complex of simpel houden. Tot slot speelt de geschiktheid van het logo een rol. Past het design en de gekozen kleur bij de identiteit van je bedrijf?

Bovenstaande zijn allemaal onderdelen waar wij als Causeffect ons zeer van bewust zijn. We zullen dus altijd in nauw contact staan met jou om te overleggen of je nieuwe logo voldoet aan bovenstaande aspecten, maar nog belangrijker, of ze voldoen aan jouw wensen zodat je vol vertrouwen met je nieuwe logo naar buiten kan treden!

Laat je bedrijfslogo door Causeffect ontwerpen!

Luide en felle kleuren

Waar het de afgelopen jaren, met name door de populariteit van Apple, een trend was om er qua kleuren niet echt uit te springen, maar meer te kiezen voor verschillende grijstinten, is er de laatste tijd een shift. Organisaties als Instagram gebruiken kleur op een heel expliciete wijze in hun logo’s. De paarse en oranje kleuren link je direct aan het merk. Kleuren brengen altijd verschillende associaties met zich mee. Laat zien waar jouw organisatie zich mee associeert!

Gedurfde typografie

De typografie staat weer centraal in het grafische design. In veel omslagfoto’s of andere visuele uitingen staat de boodschap weer in het midden met daarbij veelal grote en dikgedrukte letters. Aangezien berichten steeds vaker via smart devices tot de consument komen is het van belang dat tekstberichten er qua design uitspringen en interesse wekken.

Google Fonts

Google Fonts zijn erg veelzijdig en kunnen voor vrijwel elke grafische uiting gebruikt worden. Daarnaast zijn ze ook makkelijk in gebruik. https://fonts.google.com/

Authentieke foto’s

Zoals eerder vermeld is het van belang dat je als organisatie opvalt, juist omdat er zoveel beschikbaar is. Veel afbeeldingen worden telkens opnieuw gebruikt. Zorg ervoor dat je afbeeldingen uniek zijn. Wees authentiek en laat je karakter zien.

Met de hand getekende graphics en icoontjes

De vraag naar meer authentieke afbeeldingen uit zich vooral in handgetekende animaties. Sommige critici zien dit als een een kinderachtige en onprofessionele trend, maar het werkt wel! Juist door het gebruik van animaties wordt het voor de consument snel duidelijk wat je organisatie doet of hoe iets werkt. Daarnaast geeft het je brand een sympathieke en ambachtelijke uitstraling mee.

Minimalistisch design wordt weer kleurrijk

Bij een minimalistisch design denk je vooral aan de strakke lijnen, weinig kleur en de functionaliteit. Het kan dan ook wel als kil worden ervaren. Dit jaar keert de kleur dan ook weer terug in de minimalistische designs.

Handige GIFjes

Om de afbeeldingen en typografie nog meer uit te laten springen is het ook een goed idee om gebruik te maken van GIFjes. GIF staat voor Graphics Interchange Format en zoals de naam als impliceert kan het de graphics aanpassen en zo min of meer uitgroeien tot korte en simplistische filmpjes. GIFjes zijn erg effectief in het scheppen van een stukje levendigheid en wordt daardoor snel opgepikt.

Duotones

Duotones staat voor het combineren van twee kleuren die scherp met elkaar in contrast staan binnen een afbeelding. Eén van de pioniers op dit gebied was Spotify. Het is dan ook een stijlelement die veelal wordt gebruikt binnen de creatieve industrie, omdat het eruit springt en ‘in your face’ is. Voor Propaganda, een terugkerend hiphop event in Amsterdam, heeft Causeffect ook gebruik gemaakt van duotones.

Wij creëren de beste producten

Willen jou inspireren

Resultaat op lange termijn

Laten we samen een nieuw project starten!

Ik vind de samenwerking met Causeffect prettig. De diensten die zij leveren zijn kwalitatief goed.

Style Italy

Wij vinden de samenwerking met Causeffect fijn. Er is duidelijke communicatie en ruimte voor eigen inbreng. Causeffect helpt ons doelstellingen te behalen door goed in te spelen op de gewenste doelgroep.

Onlinejaskopen.nl

We zijn blij met de diensten die Causeffect levert. Vooral vanwege de online-advertenties en de goede online representaties via de bekende zoekmachines.

Woodpack

Wij schakelden Causeffect in voor de verbetering van onze website. Causeffect ervaren wij als betrouwbaar en kundig. Wij raden iedereen aan om met hen samen te werken.

Cositraining.nl

Meld je aan voor

een gratis consult

Uw bedrijfsnaam

Uw e-mailadres

Heb je vragen?

Wij hebben het antwoord.